Op naar de Outback.

23 juli 2013 - Cairns, Australië

Alweer een tijdje niks laten  horen maar je weet wat ze zeggen, work hard play harder! Maar heb natuurlijk nog wel even een samenvatting gemaakt van wat ik de laatste tijd allemaal heb uitgespookt hier down under, zonder details natuurlijk ;)

Maandag 27/05 na een zeer vermoeiende reis kwam ik weer aan in Brisbane, ’s ochtends om kwart over 4 stond in al bij het bushokje te wachten om terug naar de stad te gaan, back in Brisbane voelde het als thuis komen, great to be back! Ik heb maar 4 uurtjes in de bus gezeten en het tempratuur verschil was zo groot. In de ochtend zat ik ingepakt met -1 op de bus te wachten en in de middag kon ik in het zonnetje naar me hostel lopen. Omdat Dionne al eerder in Brisbane was zat ik in een andere kamer met weer nieuwe roomies. Iedereen in mijn kamer werkte in Brisbane dus het was echt 1 chaos toen ik al binnenkwam, van ons opgeruimde cottage weer naar de rommelige naar oo zo gezellige hostels.
Een paar mensen van een paar weken geleden zaten nog in het hostel dus was erg leuk en gezellig iedereen weer te zien. Ook Dionne heb ik weer gemeet in Brisbane. Aangezien bijna iedereen vertrokken was bij de appelfarm en veel de eerste dagen in Brisbane door brachten hebben we meteen een appel reunie ingelast! Gezellig in het CBD wat met elkaar gedronken en verhalen uitgewisseld wat iedereen nu verder gaat doen. De meeste van ons waren weer opzoek naar nieuw farm work om de 88 dagen (die je moet hebben voor je second year visa) zo snel mogelijk gedaan te hebben. Dus na een paar dagen had ik weer afscheid genomen van iedereen omdat de meeste verder gingen, het grootse nadeel aan reizen, continue afscheid nemen.. Maar dit betekend ook continu andere mensen om je heen wat het ook weer leuk maakt.
Mij maakte het echter niet uit, ik ging gewoon weer voor alles solliciteren en hopen dat ik zo snel mogelijk wat had. Dus alles weer ingeschakeld om zo snel mogelijk weer werk te hebben! Maar natuurlijk ook even genieten van me welverdiende vrije tijd en alle nieuwe vrienden.
Na de hele week sollicitaties eruit gegooid te hebben werd ik vrijdag uitgenodigd voor een job interview bij een hospitality uitzendbureau. Ging helemaal goed en kreeg meteen een paar data om te werken in het rugby stadion vlakbij me hostel en het betaalde ook nog super goed. Helaas alleen casuel werk maar 2 dagen werken is 1 week leven dus prima. Omdat ik niet lang wil wachten tot ik fulltime kan werken hield ik evengoed het uitzendbureau aan en ging ondertussen doorzoeken.
Zaterdag hadden Rebecca, Dionne en ik besloten om naar het winkelcentrum te gaan omdat we gehoord hadden dat je hier super leuke winkeltjes had om leuk te shoppen, en daar gingen mijn zuur verdiende centjes, het was echt een super groot winkelcentrum met teveel leuke winkeltjes. Om me eerste weekend terug in Brisbane te vieren moesten we natuurlijk het weekend stappen. Fijn om weer terug in de stad te zijn! Omdat het hostel een veel te dure bar heb is het niet toegestaan om eigen drank mee te nemen. Toen we een paar weken geleden in dit hostel waren was het geen probleem, althans het werd door de vingers gezien. Dingen veranderen in een paar weken tijd! Uitgaan in Brissie was weer super leuk en dat was te merken zondag ochtend. Ik had wat finse jongens ontmoet op me kamer die  vroegen of ik mee ging naar surfers paradise om een vriend te bezoeken en omdat ik toch geen plannen had dacht ik waarom ook niet. In Surfers aangekomen bleek hun vriend op de 16 verdieping te wonen in 1 vd resorts in surfers. Super mooi uitzicht op de stad, sauna, zwembad, jacuzzie alles erop en eraan. Omdat hun vriend iemand moest ophalen van het vliegveld en we dus een uur moesten wachten en Finnen geobsedeerd zijn door de sauna belanden we in de sauna! Totaal onvoorbereid, niks mee, gelukkig hadden ze nog wat kleren over waarmee ik iets kon improviseren. Echt perfecte hangover remedie! Na 3 uur in de sauna en jacuzzi door hebben gebracht stond er een bbq voor ons klaar, the good life!

Na 2 weken feesten in Brisbane moest ik toch wel even wat gaan doen en gelukkig belde het uitzendbureau dat ze minimaal een week werken voor Dionne en mij, super relax 23.50 dollar per uur dus onwijs goed betaald. We moesten bij een bedrijf gaan schoonmaken wat ging verhuizen dus het pand moest schoon. Het werk was super saai de dagen duurde onwijs lang. We werkte met 1 Aboriginal en 1 import Australiër die de werkmentaliteit hier goed door hadden. Alles ging zo langzaam als het maar kon en werken van onder naar boven zodat je alles 2 x kan doen. Ach ik vond het allang prima verdiende weer even wat geld wat ik wel kon gebruiken, na een week werken kreeg ik toch 1100 gestort waar ik weer een maand van kan leven. Tussendoor kon ik een paar keer in het Stadion werken, ook tijdens de grootste wedstrijd van het jaar, State of origin. Een wedstrijd tussen QLD en NSW. De sfeer in het stadion was zo geweldig niet te omschrijven. Omdat Ik nu weer genoeg geld had verdiend om even vooruit te kunnen was de stress er wat minder om goed naar werk zoeken waardoor het drinken met de buufies al eerder begon.. No worries, werd nog niet zo erg als die engelse hier.

In het Hostel veel nieuwe mensen leren kennen en zo ook Arjan. Hij had de beslissing gemaakt om naar Cairns te gaan. Ik hou van Brisbane maar het was wel tijd voor een andere plek dus besloot ik mee te gaan. En tenslotte was het ook weer tijd om aan me kleurtje te werken. We vlogen in de avond dus besloten een avondje op het airport te crashe, naja naast het airport aangezien hij dichtging om 3 am. Omdat er geen openbaar vervoer naar het centrum ging vroeg ik aan iemand hoe ver het lopen was naar de stad waarop ik het antwoord kreeg dat het te doen was maar te gevaarlijk was. Waar wij dachten aan beroofd worden of iets dergelijks is het te gevaarlijk omdat het krokodillen seizoen is die dus in de nacht wel eens uit de rivier komen.. Snel van gedachte veranderd in de ochtend pakken we wel een taxi. We kwamen 2 andere backpackers tegen die de taxi konden delen dus kwam goed uit. We werden in de Mac gedropt om te wachten tot we konden inchecken en zag Lau meteen, zo leuk om weer na zo lange tijd niet gesproken te hebben. Ze gaf ons de sleutel van haar kamer waar we dachten te kunnen slapen tot 2 pm maar werden er al snel uitgegooid door de hostel eigenaar, ach waarom ook slapen. Onze eerste dag in Cairns was Lau haar bday en dat moesten we natuurlijk goed gaan vieren dus de kroegen in hier even goed verkend. Weer helemaal anders dan Brisbane maar super leuk, minder locals en echt overal backpackers. Cairns is echt prachtig. Alleen echt een stad om te verdwalen, wat eigenlijk niet heel erg is omdat je dan op nog mooiere plekken uitkomt. En het weer, heerlijk! Nu snap ik ook dat je hier in de zomer niet moet komen. In de winter voelt het al als een warme zomer.

Veel mensen die ik onderweg had ontmoet waren ook in Cairns dus was weer tijd om iedereen te zien, super leuk. Rebecca was voor haar laatste 2 weken Australië in Cairns dus tijd om nog zoveel mogelijk te doen als kon. Samen met Rebecca en een paar vrienden van haar ging ik naar Kuranda om te picknicken. een klein plaatsje hier vlakbij met supermooie watervallen en een klein centrum. Een heerlijke dag gehad en veel mooie natuurlijk gezien.

Omdat ik nu weer een beetje blut begon te raken ging ik hier ook maar weer even rondkijken voor werk en vond op Gumtree dat er een kermis was waar ze nog mensen zochten. Dus op naar de kermis en zonder vragen kon ik beginnen en cash in hand dus top aangezien ik Arjan al lief had aangekeken om wat voor te schieten voor acco (ja echt totaal blut dus). Samen met nog 6 andere backpackers hielpen we Jessie op de kermis. Nog nooit een kermis zoals hier gezien, 1 geen bier 2 onwijs groot. Echt Amerikaanse stijl, iedereen liep met mega beren en gaven honderden dollars uit, heel bizar. Ik stond eerst bij Jessie zijn eet tentje en ging daarna helpen bij het eendjes vissen. Vond het vreselijk in het begin maar achteraf was het geweldige ervaring. Super lange dagen gemaakt en helemaal kapot maar had in ieder geval weer een beetje geld om naar de outback pub te vertrekken en nog een paar dagen te feesten in het mooie Cairns. Ja, had ondertussen nieuws gekregen dat ik kon beginnen in een outback pub-hotel dus daar vertrok ik  23-07 naar toe. Het was 13 uur rijden van Cairns en 14 uur van Brisbane maar de eigenaar moest iets doen in Brisbane dus vloog ik naar Brissie zodat ik met hem mee kon rijden naar Blackall. Toch best eng aangezien de advertentie van internet komt en ik die dude alleen via de telefoon heb gesproken maar had wel alles gedaan om te checken dat het vertrouwd was dus eigenlijk hoefde ik me nergens zorgen over te maken. Helaas moest ik ook weer iedereen verlaten :( Ik heb nog lang niet alles van Cairns gezien en ga ook zeker terug! Maar eerst de 14 uur lange trip overleven naar Blackall en zien wat me daar te wachten staat. Gelukkig is de baas  tot nu toe heel aardig maar we gaan het weer zien..

Zal volgende keer weer wat sneller me blog schrijven, Groetjes xxx

1. Shanna:
    24 juli 2013
    Hee meis!
    na elkaar gesproken te hebben, meteen maar eventjes al je verhalen gelezen!
    haha klinkt hardstikke leuk en volgens mij vermaak je je prima, doe je goed!

Nou we praten verder op facebook over aussie ;-D
    Liefs xx
  2. Oma Sprenkeling:
    25 juli 2013
    Hallo Iris
    Je lange brief gelezen en ik begrijp dat je heel veel beleef.Al deze ervaringen en belevenissen heb j je hele leven wat aan

Groeten Oma Sprenkeling
  3. Ome Dick & Tante Jany:
    28 juli 2013
    Hoi Iris wat geweldig je verhaal weer te lezen ondanks dat wij regelmatig contact hebben is deze blog erg leuk om je verhalen te lezen , steeds heb je het weer voorelkaar om geld te verdienen wat ben je een topper Ome Dick vond het ook heel leuk om met jou te skypen succes Iris mis you love you♥ liefs en een knuffel van Ome Dick & Tante Jany