Coffs Harbour & Byron Bay

8 maart 2013 - Murwillumbah, Australië

Vanaf Port Maquarie hebben we de eerste bus genomen die weer ging rijden na alle overstromingen en dit betekende dat we 4 uur sochtends aankwamen in Coffs Harbour.We hadden het geluk dat er toevallig naast het bushokje een winkelwagentje stond waar we onze tassen in konden doen zodat weer er weer niet mee hoefte te lopen :p! De super markten gingen 6 uur open dus na 2 uur in een bushokje te hebben gewacht konden we ontbijten ergens op een bankje. Echte backpackers life XD Nog 3 uurtjes gewacht en toen konden we eindelijk het hostel in. Na een nacht bijna niet geslapen te hebbben was het tijd om lekker op het strand te liggen en bij te slapen Daarna hebben we meteen gevraagd of en wanneer we hier kunnen snorkelen. Helaas is het weer hier nog steeds niet helemaal top en de zee is nog veel te ruig om te snorkelen. Helaas, het schijnt hier namelijk 1 van de mooiste plekken te zijn om te snorkelen.Gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te doen! We kregen een hele leuke route mee om te wandelen. Was echt onwijs gaaf, helemaal omdat de zee nog zo ruig was. De golven sloegen over de rotsen mee, wel doorweekt daarna dus!
Vrijdag was het weer nog steeds niet helemaal top, maar wel prima om te surfen! Dus hebben we surflessen genomen, het was zo  gaaf! in het begin is het heel onwennig maar na een uurtje in het water was het prima te doen! De surfleraar zei dat het leuk was om te stappen in Cofs en aangezien t vrijdag was vonden wij dat we wel weer mochten gaan stappen. Eerst even voor borrelen bij het hostel, lekker aan de Goon, mis me Chardonnay toch wel een beetje. Onwijs gave club, al voelde we ons wel een beetje gekleed.. Het schijnt hier hip te zijn om zo min mogelijk kleding te dragen.. Dus korte broek was al te veel! Gelukkig regende het keihard de volgende dag want we konden vrij weinig, goedkope wijn veroorzaakt onwijze katers. We hadden weer besloten de nachtbus te pakken om een nacht hostel te besparen dus moesten we 10.00 smorgens uitchecken. Gelukkig hadden ze heerlijke banken om op verder te slapen. Ik had graag nog een paar dagen in Coffs gebleven maar het weer zou er niet beter op worden zeiden de locals. Dus door naar Byron Bay en hopen dat het daar minder regent. Na een paar uur geslapen te hebben op de bank weer een winkelwagentje gepakt voor de tassen en naar de bus gelopen. We hoefde maar 4 uurtjes te rijden naar Byron dus dat viel mee
Nu kwamen we 08.00 's morgens aan dus dat was ook een beter aankomst tijd ivm het zoeken van een hostel. Toen we aankwamen stonden er busjes klaar van allemaal verschillende hostels, echt super relax. We konden zo instappen! Het plan was om weer even bij te slapen op het strand, helaas weer regen! Toen de Goon maar weer open getrokken!! Moesten toch wat he. In Byron zijn onwijs veel dingen te doen, alleen voor alles moet het weer wel een beetje redelijk zijn. Omdat we niet wisten wat het weer ging doen hadden we besloten maandag zelf boards te huren en te gaan surfen! We hadden onzelf een beetje overschat want de golven waren vrij hoog, na 2 uur alleen maar gepeddeld te hebben en geen 1 keer kunnen staan omdat de golven en de stroming zo hevig waren hebben we het surfboard gebruikt als te dure zonnestoel! lag toch best lekker. Dionne was ook weer bij ons aangesloten en ´s avonds gingen we met ze 4 ´´uiteten´´ bij Cheekey Monkeys, heel goedkoop en goed eten! Die meiden gingen daarna stappen maar ik was een keer verstandig door een keer optijd naar bed te gaan, teminste dat dacht ik.
We hadden nieuwe roomies dus evengoed nog tot midden in de nacht aan de praat geweest. Dinsdag gingen we dan eindelijk naar Nimbin! Toevallig gingen onze kamer genootjes die dag ook dus heel gezellig! Nimbin is een hippie dorp vlakbij Byron, moesten we dus even gezien hebben. Leuk dorpje, al die kleuren en hippies! Helaas konden we niet in het rain forest.. Door de overstromingen zijn alle nationale parken gesloten. Erg jammmer, gelukkig was er in Byron ook een leuke wandeling die we konden maken, naar de vuurtoren! Wat we even waren vergeten was dat de zon hier erg vroeg en snel ondergaat, we wisten dat de wandeling 2 uur ging duren dus gingen we 6 uur lopen, direct nadat we uit Binhim waren.
Was een beetje te laat aangezien het 7 uur echt super donker is hier! De heen weg was prima, super mooie wandeling langs het meeste oostgelegen gedeeldte van Australia. De terug weg was wat minder in het donker! Oppeens hoorde we natuurlijk allemaal gekraak reptielen die uit het niets op het wandelpad zaten, lekker gegild dus!! Het was niet echt prettig wandelen dus vroegen we aan een local een andere weg. We volgde netjes de instructies kwamen we op een snelweg zonder lantaarnpalen uit! Alsof dit niet enger was! We hadden een kleine zaklamp dus gelukkig als er een auto aan kwam konden ze ons teminste zien. Na een paar 100 meter gelopen te hebben kwam er dus daadwerkelijk een auto aan die ook nog stopte.. We twijfelde even of we moesten weg rennen of naar de auto toe moesten gaan haha. We zijn het backpackers leven nog niet helemaal gewend denk ik want de vrouw stapte uit de auto en vraagde heel vriendelijk of ze ons even naar het dorp moest brengen. Echt super! We werden gedropt in het dorp en wisten toen gelukkig weer de weg terug naar het hostel! We hadden wel een goon´tje verdiend vonden wij zo! Na even gesocialised te hebben bij het hostel zijn wel gaan stappen in Byron, het moest sowieso en top avond worden want het was de laatste avond met ons reisgenootje Ilse:( Laura en ik hadden besloten te gaan werken voor de komende maand aangezien het waarschijnlijk nog wel even blijft regenen, Ilse moest wel door reizen want die heeft niet zo lang de tijd als wij.
Werk vinden in Byron is lastig hebben we gehoord dus kozen we ervoor om land inwaarts te trekken en helaas afscheid te nemen van Ilse. Bij het Hostel zaten een paar jongens met een busje die naar Binhim gingen en daar in het rainforest gingen camperen voor een nacht. Het was de bedoeling dat we met hun mee gingen liften tot lissmore of iets verder maar besloten met hun mee te gaan naar het rainforest omdat we dat ook nog zo graag wilde zien! En met ze 3 in een 2 pers tent moest toch makkelijk passen? Beetje krap maar achja, goedkope overnachting! Aangekomen bij het rainforest gingen Laura en ik primitief koken op de gaspitjes van jongens. Weer eens vitaminen gegeten, ook wel eens goed!
Het plan was een kampvuurtje te maken om de beesten op afstand te houden maar dat lukte niet door alle regen die er was geweest, zaten we dus in het pikke donker,Met al die bizarre beesten! Even naar het toilet gaan deden we dus met ze 3e. Echt primitiever heb ik nog nooit gecampeerd, Sziget was er niks bij guys;)!
We hadden besloten de volgende dag een wandeling te gaan maken maar we waren iets te laat wakker geworden dus het was verstandiger om naar Lismore te gaan en te zoeken naar een hostel ergens in de buurt. Neer geploft bij de Mac Donalds voor gratis WiFi en op zoek dus! De jongens en Laura en ik zouden alle 2 weer een andere kant op gaan maar kwamen er achter dat alle hostels in de buurt zaten volgeboekt.. Dat werd dus nog een nacht camperen. Omdat we een beetje laat zijn gaan rijden werd het een camping plek zoeken in het donker, hele uitdaging nog. Uiteindelijk maar ergens langs de weg geparkeerd dat vonden we wel prima! Snel de bus weer ombouwen tot slaap plekken en het tentje opzetten en relaxen! De volgende dag vroeg op want we wilde nu echt graag een hostel hebben! Laura en ik besloten naar Murwillumbah te gaan, de jongens gingen terug naar Byron dus hebben wij de avond bus gepakt! Eindelijk weer een hostel! Wie had gedacht dat ik de hostels hier zo zou gaan waarderen!
Vanaf morgen, 9/3, gaan we opzoek naar werk. Ben benieuwd..

1. Ellen:
    10 maart 2013
    Heeeeeeee! Leuk verhaal Iris. Hoop dat het lukt met het vinden van werk, zo mooi zijn! Ik vind het erg leuk om je reis zo te volgen. Groeten en dikke kus van aunti en de mannen. xxx