Sydney & Port Macquarie

27 februari 2013

Hoi allemaal!

Eindelijk dan maar eens begonnen aan me blog:). De afgelopen weken waren redelijk druk en hectisch maar aangezien we nu niet verder kunnen reizen door overstromingen toch even de tijd om een samenvatting van de afgelopen 2 weken op te schrijven.

Na een reis van 2 dagen met de groep van totaal 21 personen kwamen we donderdag 14-2 dan eindelijk aan op Sydney! Gelukkig was het meteen al onwijs mooi weer dus meteen lekker genieten! We hadden een leuke groep waarvan iedereen het wel met elkaar kon vinden, ook top dus! We werden opgehaald door Niels en Merel van Australian Backpackers en met een kleine tussenstop bij de harbour bridge en het Opera House eigelijk direct door gereden naar het Hostel G'Day. In de avond gingen we met ze alle BBQen op het dakterras van een hostel iets verder op. Het werd ons aangeraden om het die avond laat te maken om een jetlag te voorkomen dus als het toch laat moest worden konden we net zo goed even de clubs in Sydney verkennen. T is omdat het moest.. ;) De hele groep ging mee en was onwijs gezellig. Helaas moesten we de volgende dag wel een beetje fris zijn want alles was wel voor ons aangevraagd maar we moesten zelf nog wel even langs de bank etc. Dus de hele dag dingen geregeld en savond even een drankje gedaan bij de pub. Zaterdag was het dan tijd om eindelijk te genieten van het weer, de hele dag heerlijk op het strand gelegen bij Watson Beach. We gingen hierheen met een Ferry, onwijs mooi om de stad te zien vanaf het water. Ook hebben we nog een wandeltoch gedaan bij Watsons Beach met onwijs mooi uitzich over de stad maar ook over de rotsen. De dag erna gingen we naar de famous Blue Mountains, het was onwijs mooi maar helaas liet onze guide ons alleen de onwijs toeristische plekjes van de mountains zien. Waar je samen met 100 chinezen foto's sta te maken.. Toch een onwijs leuke dag gehad en ook zeker zeer vermoeiend. De berg aflopen was nog niet zo erg maar weer omhoog was best pittig! Na deze best wel hectische week besloten we om woensdag een rustdagje te houden op het prachtige strand Bondi Beach. Heerlijk de hele dag op het strand gelegen en in de avond gegeten in het park.

Toen werd het ook tijd om na te denken wat ik na deze week zou gaan doen. Zoveel keuzes, zoveel te doen. Maar wat is een handige planning? Er werd ons verteld dat we goed rekening moesten houden met de seizoenen, ook hier down under word het winter:( En wanneer en waar is het handig om te gaan werken? 2 meiden van de groep waar ik het goed mee kan vinden, ilse en laura, hadden hun plan al gemaakt om zo snel mogelijk te vertrekken uit Sydney naar Melbourne en om vanaf daar omhoog te reizen naar Cairns. Aangezien hun toch weer langs Sydney moesten met de bus als ze naar Port Macquarie gingen besloot ik tot maandag 25-02 sowieso in Sydney te blijven om mijn plan uit te stippelen. Ik bleef samen met Ivo Dionne en John in Sydney. Uiteindelijk toch besloten om met die meiden mee te gaan naar Port macquarie, werken kan altijd nog, als het echt moet. Eerst even reisen en genieten! Aangekomen in Port macquarie kwamen we erachter dat we echt een onwijs relax hostel hadden, eindelijk weer schone douches en kamers, heerlijk! Omdat er niet heel veel te doen was in dit plaatje zijn we meteen naar het koala hospital gegaan waar we voor gekomen waren! Onwijs schattige beestjes, en ze schijnen hier ook in het wild te lopen al hebben wij ze nog niet gespot! Binnen een dag hadden we het hier eigelijk wel gezien want naast de koala's is hier niet heel veel te beleven. Wanneer we de bus voor Coffs Harbour wilde boeken om verder te gaan kwamen we erachter dat we hier vast zaten :( Door overstromingen waren alle wegen afgesloten voor onbepaalde tijd. We hadden het hostel maar voor 1 nacht geboekt aangezien we hadden verwacht dat we er meteen weg konden maar gelukkig had hij nog een kamertje vrij. Bij het verhuizen naar de andere kamer ging laura door haar rug... Dat werd voor Ilse en mij dus 3 backpacks dragen als we weg konden. Gelukkig na 3 dagen in Port Macquari gezeten te hebben kregen we vandaag te horen dat de nachtbus weer rijd:) We kunnen weer verder. 01.30 gaat onze bus, Voor de tassen hebben we een winkelwagentje geleend. Met ze 2e 3 backpacks dragen was echt niet te doen :P. Met een winkelwagentje is het prima te doen, kunnen onze ruggen ook even rusten. Vanavond hebben geen hostel geboekt aangezien  we om 1 uur naar de bus moeten lopen. We zitten dus gezellig buiten te wachten tot we naar de bus kunnen lopen. Ook wel eens lekker zo avondtje, beetje kaarten, een keer zonder alcohol! De bus komt 04.00 aan in Coffs Harbour, heel benieuwd hoe het daar is:)! Beloof voor volgende x een snellere update :)